دوره 23، شماره 246 - ( 8-1391 )                   جلد 23 شماره 246 صفحات 50-42 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

دهدشتی شاهرخ زهره، عبدالعلی حامد، دوستکوهی محمد پور مرضیه. رابطه‌ بین مؤلفه‌های جوّ سازمانی و هوش عاطفی در سازمان. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1391; 23 (246) :42-50

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1094-fa.html


عضو هیاًت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ، zdehdashti@yahoo.com
چکیده:   (6857 مشاهده)
در رویکرد جدید مدیریت، مدیرانی مدنظر سازمان ها هستند که از مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی برخوردار باشند و بتوانند محیطی ایجاد کنند که در آن افراد رشد یابند. در این مقاله به ارتباط میان هوش هیجانی کارکنان یک سازمان، به خصوص رهبران و مؤلفه های جو سازمانی در جهت بهبود عملکرد فردی و سازمانی پرداخته شده است. هوش هیجانی از چهار جنبه‌ی خود آگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط مؤثر با دیگران روی فرد و سرنوشت او تأثیر می گذارد. جو سازمانی نمای قابل اندازه‌گیری فرهنگ و احساس کارکنان نسبت به محیطی است که در آن کار می کنند. مدیر اثربخش که از قابلیت‌های هیجانی بالایی برخوردار است، می‌تواند فضایی را به وجود آورد که در آن، کارکنان وفادار و تیز هوش با احساسی مثبت از محیطی که در آن کار می کنند، در جهت دستیابی به اهداف سازمان تلاش کنند. توسعه‌ی هوش عاطفی با تأثیری که بر جو سازمانی می گذارد، می‌تواند تأثیری مثبت روی عملکرد سازمان داشته باشد.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1392/4/25 | پذیرش: 1392/4/30 | انتشار: 1392/4/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb